מזל בתולה 23.8-22.9

המיתולוגיה

athena

אפיונים של הבתולה ניתנים לזיהוי עם מרים אם ישו ועם איזיס אך יותר מכולם משתקפת הבתולה באיכויותיה של אתנה מינרווה. אתנה היא אלת החכמה המעשית , בתם של זאוס ומטיס . היא אלה לוחמת לבושה בכותנת מסורתית ארוכה ( רודן 1982)  ומתוארת כאשה צעירה בעלת מבט רציני ובוטח. לעיתים עוטה שיריון . היא אלה לוחמת ומגינה על גיבורים ועקרונות שונים, כאשר לכולם מכנה משותף חשוב : הם מבטאים פיקחות , מתינות ותרבות . אתנה מגינה על החשיבה התכליתית המעשית נגד תעתועי הזיות ופיתויי הטירוף. ככזאת היא אויבתן המוצהרת של דמויות הפועלות אינסטנקטיבית ובאופן פרימיטיבי , ומביאות להרס ולהרג . היא מתנגדת למרס \ארס  ומתקיימת בינהם איבה . בניגוד למרס היא מעניקה לגיבורים קור רוח , ריכוז ודבקות במטרה תוך שיקול דעת מחושב בכוח. אתנה מחזקת את רוח הלוחמים במלחמת טרויה כשנשברת רוחם היא משכנעת אותם להמשיך  את הלחימה . היא פועלת ללא מעורבות פיזית  ומתגלה לגיבור רק כשהיא פונה איליו ישירות . אתנה אוהבת את אודיסאוס בגלל פקחותו ומגינה עליו מהתנכלויות פוסיידון אל הים . היא לובשת צורות של בני תמותה שונים בכדי לבלבל את האויב . היא מסייעת לכל נושאי התרבות לארצות רחוקות ולגיבורים כמו הרקולס במלחמות נגד עמים ברברים . ניתן לזהות אותה כייצוג של מזל בתולה בגלל היותה סמל לשפיות הדעת . אלה זו היא בגדר "טאבו" לא ניתן לגעת או לפגוע בה, היא בתולה נצחית. יצרים ארציים לא רציונאליים הם מימנה והלאה . היא מנצחת היות שהרוח כובשת אצלה את החומר, השכל משתלט על היצר, האנושיות מנצחת את האכזריות , בראיית היוונים כל אלה הם פרי פועלה של אתנה.

ביקורת , בררנות והפרטים הקטנים

בתולה הוא מזל של ביקורת , פרטים , בררנות  ושאיפה למצויינות . מימדים של סדר, היגיון, שיטה וניקיון מאפיינים את הבתולות . זהו מזל של מילים ומספרים וכמובן קיים בו לעומק רעיון הטיפוליות . ניתן להיעזר בעובדת מיקומו בגלגל המזלות ממול למזל דגים . במקרה הנוכחי , הבנת הקוטביות ועיקרון ההפכים המשלימים מקבלים דגש משמעותי לתיאור המוטיבים הפילוסופים ופסיכולוגים של הבתולה. זאת היות שמאחוריי ההיגיון והרציונליזציה הבתוליים מסתתר , ואף יבוא לידי ביטוי בעיקרון של פיצוי וזרימה דו סיטרית , הכאוס הדגי . המתח בין מתמטיקה למוזיקה, בין מלל לשתיקה, בין שכלתנות לכאוטיות , בין הפרט לשלם ובין הדיוק לטעות . כל אלה מעוגנים בדיאלקטיקה של הבתולה –דגים המצויים תדיר במתח קוטבי משפיעים ומשלימים זה את זה.

ההיגיון הבתולי מופיע מתוך עיקרון הסיבתיות –יחסי הסיבה-תולדה  הם ממש הדי. אן. אי של הבתולה חיפוש אחר נסמכות וסיבתיות שמהם יגזרו בסוף הסדר והשיטה , המצויינות , ההיפרטות והתוצאות. כדי ליצור קטגוריות ברורות יש ליצור הבחנה ואבחנות מבדילות וכמותיות , כך מביא הבתולה את האותיות , המילים, המספרים . כך נוצרת רשת, סוג של מסננת המתארת את המציאות באמצעות השכל והחושים . הביקורת היא החיפוש אחר הפרטים והצורך העמוק , הנפשי –פסיכולוגי בסדר ושיטה. ייתכן והצורך לסווג לסדר ולמיין  את העולם שבחוץ נובע מפחד הכאוס הנעוץ עמוק בנפש האדם . ההיגיון מסתיר ומחביא את האינסוף שאותו איננו יכולים לעכל ולקבל .הקשרים הברורים בין סיבתיות , פרטים וזמן קווי, הופכים מסננת הגנה בתולית שמונעת מלהישיר מבט אל הכאוס ומימד האינסוף שהם דגיים במהותם. המצויינות הופכת כאן לתעודת הכשר שאכן השיטה נכונה והתוצאות הושגו. הפרטים הפכו לשלם והתצרף הבתולי שובץ באופן מדויק. המצויינות הבתולית מקפלת בתוכה את הנצחיות הדגית , ולו רק בגלל הסיבה שהיא מחזרת אחר הנצח , אחר השלם שבדרך כלל הוא לעולם לא מושג . מן תהליך של ציפייה תמידית לקראת משהו שאמור להגיע .  המסננת של הבתולה מכילה חורים קטנים ..מאוד קטנים המסננת של קשת מכילה חורים הרבה יותר גדולים, לגבי הבתולה השלם הוא בדיוק סכום חלקיו. זאת בניגוד למזל קשת הסבור שהשלם הוא משהו הגדול מסך כל החלקים המרכיבים אותו.

zodiac

המספר –בין מתמטיקה למוזיקה , צומת המפגש  הקוטבי בין בתולה לדגים.

המספר מקפל בתוכו את רעיון המתח הקוטבי וההתניה ההדדית של הבתולה-דגים. הוא מפגיש בתוכו את הניגודים המהותיים ביותר בהכרה האנושית . הוא אחד והוא רבים, סופי ואינסופי, הוא תנועה ומנוחה, הוא אידאה אך חודר לעולם החומרי , הוא נצחי והוא זמני . המספר 5 בין אם מדובר בבלונים כיסאות או אנשים ושאר עצמים הוא מס בודד אך מכיל את רעיון הריבוי והכמות . הוא מידע אך מידע ללא תוכן . ה-5 קובע עובדת כמותם של 5 אוביקטים הנספרים בתודעת הסופר , לא 4 אלא  5 לא 6 אלא 5 . כאן אנו מגיעים לטור המספרים . הוא מתחיל באינסוף הדגי – האפס הריק  פוטנציאל אינסוף האפשרויות שיכולות להתגלם . עובר ל-1 ספרה שהיא איבר המין של המספרים ומימנו מתחיל עיקרון הריבוי . הוא עצמו חסר גבולות ומימדים. ה-2 הוא צורת הקו ולכן מקושר לתנועה ולזמן . ה-3 הוא המשולש ולכן יוצר תודעתית את מימד השטח בהכרה האנושית, את המישור . ה-4 מכוון לקוביה לעולם הפיזי חומרי לנפח ולתפיסת חלל מוגדר . ה-4 כבר מעביר אותנו הכרתית לגופים גאומטרים ואלה קיומם תלוי במספרים . מספרים הם הרכיבים שבונים בתודעת האדם את העולם הפיזי חומרי חללי וזמני. הם עצמם מחוץ לזמן למקום או למימד חומרי הם בלשונם של פיתגורס ואפלטון אידאות טהורות מזוקקות מכל מימד זמני חומרי. באמצעות הספירה הבתולית , המיון , המספרים הם טור אינסופי אך בעל היגיון סיבתי טהור , 3 לא יופיע ללא -2 …לוגוס בתולי . מספרים הם תנועה ותקשורת זה עם זה סוג של התקדמות לינארית  הלפני אחרי, קודם או מאוחר הם בסיס ההיגיון של הבתולה סוג של נסמכות וסיבתיות. זוהי היפרטות בתולית לקראת האינסוף הדגי קוטבי . אסטרולוגית האינסוף הוא תהליך מתמשך משהו של לתמיד…להמשיך לספור …לכן המספר הוא המייצג החשוב ביותר של מזל בתולה כי מביא למכסימום את מסלול הניגודים וההפכים המשלימים בגלגל המזלות בין בתולה לדגים. הוא מפגיש את האינסופי עם הסופי ואת הסופי עם האינסופי זהו כנראה שורש התפיסה האסטרולוגית של מזל בתולה כמזל הפרטים המובחנים והמדויקים. באם שאלתם מהיכן הבקורתיות והדייקנות של הבתולה הריי שזהו תרגום פסיכולוגי ופילוסופי של הספירה . השימוש במספרים מייצג את המעבר מהנצחי אידאי ואינסופי באמצעות הספירה לסופי  גשמי חומרי וזמני. ביקורת היא המימד המדוייק בין הדגיות לבתולה במבנה הקוטביות של גלגל המזלות. ביקורת , ספירה אבחנה מיון והבחנה הם החיבור בין הניגודים הללו . המספר הוא שומר ההכרה הבתולית ומשאיר אותנו בחיבור ויחסים מדוייקים אך מחביא בתוכו את האינסוף. חיזיון האינסוף הדגי  אינו ניתן לעיכול וההתבוננות באינסוף קשה ומפחידה לכן אלוהים יצר את המספרים בכדי לעטות על הנצחי מסיכות ושנוכל להתבונן בו בהדרגה , דרך הספירה שהופכת כאן לתנועה ומנוחה באופן הדדי. עובדת היותו של המספר צורה ריקה, מידע משחררת אותו כדמות שכלית טהורה כאידאה אפלטונית . זוהי שכלתנות בתולית טהורה סוג של הצרנה שכל ללא כולסטרול …העולם הפיזי הוא גאומטרי ושעון על מספרים . פיתגורס גם אם לא צדק בחלק מחישוביו צדק בתפיסתו את המספר כרכיב הכרתי תודעתי באדם שנותן לנו מובן למושג האינסוף במסלול המתח הקוטבי של בתולה-דגים. מאחר ומזל דגים קשור למוזיקה , סברו הפיתגוראים שסולם הטונים בנגינה ניתן לתרגום לנוסחאות מתמטיות …לצערי לא הספקתי לשאול את פיתגורס האם הוא בן מזל בתולה או דגים . את הסימפוניה השמיימית משמיעים הפלנטות  כי תנועה היא ספירה . מעניינת אולי העובדה האוקטבה במוזיקה המערבית  חולקה ל12 צלילים. הסופר אם כן מצוי בעיסקת חבילה בתולית דגית . מחד מיסטיקן אידיאליסט דגי בשפתנו הכוכבית ומאידך מטריאליסט בתולי .

 הבתולה הפילוסופית

john_lockel

פילוסוף חשוב ומעניין היה  האנגלי ג'ון לוק ( 29.8.1632) שייצג בהגותו  באופן מובהק  את המימדים של מזל בתולה . לוק האמין בעולם אוביקטיבי ובתצפית זהירה . הוא האמין בחושים שמבחינתו כבן מזל אדמה מאפשרים את התצפית הנכונה ומספקים ידיעה אודות העולם החומרי. זו תפיסה הגיונית בתולית המאחדת אוביקט חומרי עם רשמים המושפעים מהחושים והשכל בעסקת חבילה פילוסופית . בספרו מחשבות על החינוך (1693) טען שיש להקפיד כבר בגיל צעיר על חינוך סדר ומשמעת. לוק מייצג היטב את מזל בתולה היות ששאף למכסימום של בהירות סדר ושיטה. לוק אגב גם עסק ברפואה .

%d7%94%d7%a8%d7%91_%d7%a7%d7%95%d7%a7_%d7%91%d7%99%d7%a4%d7%95בן מזל בתולה מעניין היה הראי"ה, הלא הוא הרב יצחק הכהן קוק שנולד ב7.9.1865  ונחשב לאבי אבות הציונות הדתית. המתח בין המגמה המיסטית לבין הרציונליות נכר במחשבת קוק ומאפיין את הגותו העוגנת על המתח הקוטבי של בתולה-דגים. ברבים מכתביו הוא עוסק בהיבטים שונים בשאלת טיבן של הרציונליות הבתולית התואמת את מזלו האישי , בתולה ושל המיסטיקה השייכת לקוטביות הדגית , וניסה לפענח את אופי היחסים בינהם. אליבא דקוק אין בידי המחשבה ( בנימין איש שלום, הרב קוק, 1990) התבונית (בתולית) למצות את מימדיה של ההתנסות המיסטית (הדגית) המחשבה השיטתית לא יכולה להשיג את האמת , ולו רק בגלל שאין האמת יכולה להתגלות לאדם כשהיא מקוטעת אלא על ידי הופעה כללית שלמה (שם,212). בכוח האינטואיציה המיסטית טוען קוק מושגת האמת הזאת ללא ויתור על החשיבה הרציונלית . קוק אם כן תומך בהשערתנו אודות מודל אסטרולוגי של הפכים משלימים וקוטביות  בגלגל המזלות היות שעוגן בהגותו על מבנה דיאלקטי בין מזלו האישי בתולה לדגים הקוטבי וזרימה דו סיטרית בינהם.הוא לא מוותר על הפילוסופיה הרציונלית אך מודע לחיוניות המיסטיקה . לגביו קיים מתח מתמיד בין עליונים לתחתונים , בין למעלה ללמטה , ועל פי השגתו המיסטיקה והתבונה הן שתי דרכים לגיטימיות בעלות יתרונות וחסרונות  המשלימים זה את זה. בעקבות גישה זו הגורסת כי עם ישראל , תורת ישראל וארץ ישראל חד הם היות שמתאחדים ומתמזגים האיכויות של מזל בתולה ( הקונקרטי ארצי חומרי וזמני) עם הרוחני שמימי –אידאי הדגי. הראי"ה תורם איפוא להבנת הפיגום האסטרולוגי הבנוי ממתח קוטבי במקרה הזה של בתולה ודגים. בשדה הפילוסופי הבתולי ניתן גם להציב הוגים כתומס הובס , דקרט, אריסטו , פרמנידס ולייבניץ. מולם יתייצבו  ההוגים בעלי כיוון פילוסופי קוטבי דגי : לאו טסה , צוונג טסה , וילאם בלייק , מייסטר אקהרט , נזיריי הזן והסופים המוסלמים .

הבתולה הגיאוגרפית

swiss

ניתן למקם את שוויץ כמאפיינת קבוצתית ומדינית של מזל בתולה . בזינוק להיסטוריה של המאה ה-12 נפגוש את הדייקנות הבתולית של וילהלם טל , היורה בקשתו הישר לתפוח המונח על ראשו של הילד… בנו במקרה זה .

זוהי דייקנות  בתולית נועזת , מן הסתם הדייקנות תתורגם בתולית אצל השוויצרים לשעון ולשעון הקוקיה שאכן מוצאו בשוויץ. למימד הבתולי של מדינה זו נוסיף את ה דייקנות והסדר הניקיון וההקפדה , היעילות , רמת הרפואה והמחקר במדינה זו וכמובן גם את הבנקאות שמעוגנת אסטרולוגית במזל זה. הרפואה הבתולית באה לידי ביטוי בארגון הצלב האדום שמשרדיו בז'נבה . היכן הקוטביות הדגית ? אתם שואלים, התשובה היא באכל, החורים בגבינה השוויצרית …חללים וריקות הם דגיים אסטרולוגית ומייצגים משהו שחסר …האוכל הוא כמובן בתולי כמו השוקולד השוויצרי ותאגיד נסטלה המפורסם . בתולה הוא מזל הדגן באסטרולוגיה.

sep11

על הדרך, בהקשר הגיאוגרפי הגלובלי יותר ב11 לספטמבר 2001 במזל הרציונאלי בתולה, התרחש הבלתי יאמן: מטוסים התנגשו והתפוצצו בתוך גורדי שחקים , הלא הם מגדלי התאומים  בניו יורק . בסימן ההיגיון הבתולי הופיע הלא יאמן ובדיוני של הקוטביות הדגית שגרמה להתרחשות ברמת המקרו , אותה אנרגיית פיצוי מעגלית משלימה מתוך מתח הניגודים של בתולה-דגים. בינייני ענק התמוססו ונמוגו באבק הדגי באמצעות מתאבדים מוסלמים ( אחד מהם היה מוחמד עטה  המצרי בן מזל בתולה  1.9.1968)  . מניו יורק נותרה לנו עוד קפיצה גיאוגרפית קטנה לכלכותה שבהודו, המקום בו נשאלה בת מזל בתולה בשם אמא תרזה (26.8.1910) " איך את יכולה לעזור לאלפי  הרעבים המצורעים והחולים ?"  הבתולה הנוצריה  ענתה : " אני מסתכלת רק בסבל הניבט מזוג עיניים הנמצאות מולי כעת ובכך מקבלת את כל הכוח לעזור לכולם . אם הייתי מסתכלת בעיניי אלפים , לא הייתי חשה ככה ." אמא תרזה היא בת מזל בתולה שהביאה את ההקרבה הטיפול והמסירות הדגית –קוטבית לטוטליות מחלטת בהודו.

הבתולה בהוליווד ובקולנוע

sophia-loren

כפי שראינו מיתולוגית, בתולה הוא מזל האשה בגלגל המזלות ( זה מסביר על בסיס הקוטביות הדגית את המימד הקורבני של הנשים לאורך אלפי שנים של ההיסטוריה העולמית ) למען הצבעוניות וההמחשה נציג מספר דוגמאות מהבתולות המפורסמות בעולם . השחקנית סופיה לורן (20.9.1934) וראקל וולש (5.9.1940) שתיהן היו סמליי סקס בעבר ובמעבר לתקופה יותר עדכנית נצרף את דוגמנית העל קלאודיה שיפר (25.8.1970) ילידת המזל מגרמניה . בחזרה לעבר אנו מוצאים את השחקנית היפיפייה השוודית אינגריד ברגמן (29.8.1915) בתולה אחרת המונצחת בלבבות היא השחקנית השוודית גרטה גרבו (18.9.1905). היופי של גרבו היה בתולי. המיסתורין והפנטזיה, והעובדה שהילכה קסם על סביבתה היו דגיים בקוטביות הקיימת באישיותה האסטרולוגית . אבל לא רק נשים בבתולות.

geer

השחקן המפורסם ריצ'רד גיר (31.8.1949) הדגים יפה את הקוטביות הדגית כשייצר קשר עם הדלאי למה והבודהיזם הטיבטי ( הדגיים במהותם הפילוסופית ) הנזירי והמדיטטיבי. את הכישרון והשיגעון עד אבדן זהות דגי חווה הבתולה , הזמר והמגה כוכב מייקל  ג'קסון (29.8.1958) כך גם אצלנו בישראל דודו טופז (20.9.1946) שהדרדר ממצוינות תקשורתית וריטינג שיא בטלוויזיה לכאוטיות דגית של הסתבכות והתאבדות . בסוגיית ההתאבדות הדגית קוטבית עסק בן בתולה אחר היוצר ההוגה והסופר הגרמני  יוהן וולפנג גתה (28.8.1749) שכתב על יסוריי ורתר הצעיר והן בפאוסט (1808) . במנזר הדגי ביקר הבתולה שון קונרי (25.8.1930) בסרט הנודע שם הורד. בבידיון הדגי קוטבי המשלים של בתולה עוסק השחקן קיאנו ריבס (2.9.1964) בסרט המטריקס המעלה את שאלה הקוטביות בתולה-דגים בסוגיה תודעת האדם האם אנו מצויים במציאות או חלום.

האתר החדש שלי באנגלית : http://www.astrowiz.me

כתיבת תגובה